MNG Kargo artık DHL eCommerce

MNG Kargo’nun Türkiye’ye dönüşümünde faktörler nelerdir?
DHL, 1981’den beri farklı kurumsal birimlerle Türkiye’de faaliyet göstermektedir. Bununla birlikte, Ekim 2023’te, DHL grubunun şirket birimlerinden biri olan DHL E-Ticaret, Ekim 2023’te MNG yükü satın alana kadar Türkiye’de aktif operasyon yoktu. DHL’nin yatırım kararında, Türyye’nin genç ve dijital dönüşümünün, stratejik yer ve hızlı e-fakir piyasaya açık olduğunu söyleyebilirim.
Bu bir gerçektir, güçlü bir operasyonel yapı ve saha deneyimine sahip bir marka olan MNG Kargo’nun potansiyelidir, bu da yirmi yıldan fazla deneyime sahip tüm Türkiye’de milyonlarca yer sunan; DHL’nin Türkiye’ye olan ilgisi ile birlikte çok güçlü bir sinerji ortaya çıktı. Bu birim sadece bugünün lojistik çözümleri için değil, aynı zamanda geleceğin lojistik çözümleri için de çok önemli bir adımdı.
DHL e -ticaretinin Türk pazarına girişi bizim için çok değerli bir kilometre getirdi. Bu süreçte, her iki MNG kargo dönüşümü yolu ivme kazandı ve küresel bir vizyonla daha güçlü bir geleceğe girdi. Ülkedeki ulusal operasyonel ağımızı sağladığımız ve sunduğumuz hizmetin kalitesi artarken, transfontier e-ticaret kaçakçılığında sağladığımız katkı ve yarattığımız yeni fırsatlar bu işbirliğinin ne kadar stratejik olduğunu gösteriyor.
DHL’nin küresel deneyimiyle, MNG kargo’nun yerel yeterliliği, işletme altyapıları ve sahadaki güçlü insan kaynakları kombinasyonu ile sağlam bir sinerjiye ulaştık.
DHL e -ticaret Turkiye CEO’su Koğan Gündüz
Global Lojistik Lider
Bu yeni şirketler ve boyutlar hakkında bilgi alabilir miyiz?
Türkiye’deki kendi markasıyla devam edecek E -Müzik DHL, Türkiye de dahil olmak üzere çeşitli Avrupa ülkelerinde, ABD ve Hindistan’daki ulusal ulaşım alanında faaliyet göstermektedir. Sınır ötesi e-ticaret çözümleri sunan DHL E-Ticaret, bu güçlü operasyonel ağ sayesinde müşterilerine güvenilir, esnek ve yüksek kaliteli lojistik çözümler sunmaya devam ediyor.
Dünya çapında 26.000’den fazla araç ve 8 yükleme düzlemiyle 50.000’den fazla çalışana hizmet veren DHL E-Ticaret, 2024’te 1.8 milyardan fazla sevkiyat getirdi. Şirket, teslimat süreçlerini bireysel ve kurumsal müşterilerine basitleştiren ve ihtiyaçlarına özel e-ticaret çözümü sunan küresel bir lojistik liderdir.
Ekim 2023’ten itibaren dünyanın ana lojistik şirketlerinden biri olan DHL ailesine dahil edilen MNG Kargo, bu stratejik adımdan sonra 22 Mayıs 2025’ten itibaren DHL -Ticaret adı altında faaliyetlerini sürdürüyor. Bugün DHL e -Ticaret Türkiye; Bunlardan 7’si, hem ülkede hem de dünyanın dört bir yanındaki 220’den fazla ülkeye hizmet veren toplam 28 transfer merkezi, 14 bölgesel yön, 11.000’den fazla çalışan ve 4.100’den fazla kara taşıma aracı dahil olmak üzere 850’den fazla şube Türkiye’nin en yaygın yük ağlarından birine sahiptir.
Türkiye’nin eleştirel pazarı
Gelecekte DHL’nin vizyonu ve planları hakkında bilgi alabilir miyiz?
Faaliyet gösteren tüm ülkelerde DHL, yerel pazarlara odaklanan saygılı ve uzun vadeli bir yaklaşımla faaliyetlerini sürdürüyor. Ekim 2023’te DHL ailesine MNG kargo olarak katıldık. Bu süreçte sadece operasyonel kapasitemizi değil, aynı zamanda hizmetin kalitesini ve müşterinin deneyimini de geliştirdik. Yaptığımız entegrasyon sürecinin başarısını takip eden DHL, Türkiye’de yolda devam etmeye ve DHL’ye devam etmeye karar verir ve bize ve Türkiye’nin güvenini gösterir. “2030 stratejisi” bağlamında kritik bir pazar olarak E -Ticaret DHL Veda Türkiye’nin ülkemizde uzun vadeli büyüme planlarının olduğu en somut ifadedir.
Bu dönüşüm aynı zamanda Türkiye’nin lojistik altyapısını güçlendiren büyük bir yatırım hareketidir. Bu yönde açıklanan 250 milyon avro yatırım planı, Türkiye’deki E -ticaret DHL’nin ilk büyük yatırım yatırımıdır. Bu yatırım, işletim verimliliğini artırmak için teknolojik altyapıları güçlendirerek yeni transfer merkezleri açma yeteneğindeki artıştan birçok alanı kapsamaktadır. Bu yatırımlarla sadece bugünün ihtiyaçlarına değil, yarının lojistik çözümlerine de odaklanıyoruz. Özet olarak; Küresel bir markanın adıyla Türk pazarına dahil edilmesi, ülkemizin lojistik altyapısının ne kadar güçlü olduğunun ve geleceğe hazır olduğunun bir işaretidir. Amacımız Türkiye’nin uluslararası ticaretteki rolünü genişletmek ve ülkemizi bölgesel bir lojistik tabanı haline getirmektir.
Bu yeni vizyon Türkiye’ye nasıl katkıda bulunacak?
DHL ailesi tarafından dahil edilen ve sürdürülen bu stratejik adımı, yerel becerilerin ve küresel deneyimin bir dönüşümü olarak tanımlayabilirim, hizmetin kalitesini arttırır ve sektöre yeni standartlar verir. Bir sonraki dönemde, DHL’nin küresel gücünü alarak müşterilerimize dünya sınıfı bir hizmet sunmaya devam edeceğiz ve uluslararası pazarlara ve Türkiye KOBİ’lerine açılma fırsatı sunmaya devam edeceğiz.
Bugün geldiğimiz anda, hizmetimizin hızını ve kalitesini bir sonraki seviyeye getiren birçok altyapı projesi uyguladık. Dinamik tahmin modellerimiz ve Müşteri Panelindeki deneyimin iyileştirilmesi sayesinde, şimdi çok daha öngörülebilir, şeffaf ve kullanıcı hizmeti sunuyoruz.
Türkiye’den tüm dünyaya erişimi kolaylaştırmak, yerel üreticileri elektronik ticaretin küresel ekosistemine entegre etmek ve bu alandaki Türkiye’yi daha da güçlendirmek için öncelikli planlarımız arasında yer alıyor. Kısacası, sadece bugün değil; Geleceği inşa ediyoruz.
E -ticaret DHL’sini inovasyonla büyüyen, daha fazla müşteri sunan ve dünyaya Türkiye’nin lojistik potansiyelini dünyaya getiren bir marka olarak konumlandırmayı hedefliyoruz.
E -ticaret DHL tarafından Türkiye’ye atılan bu adım da Türk ekonomisine güçlü bir katkı gösteriyor. Sektör altyapısına yapılan yatırımlarımız bir yandan istihdamdaki doğrudan artışı desteklerken, diğer yandan üreticiler ve ihracatçılar rekabet avantajı sağlayacaktır. Dünyada 220’den fazla ülkeye ve dünya çapında 220’den fazla ülkeye ulaşan bu yeni yapının, yerel küresel tarafından örnek bir başarı öyküsünün temellerini oluşturacağına inanıyorum.
Müşteriler ilgilenmeyecek, tüm önlemler alındı
İsim değiştirme müşterilerin gönderileriyle ilgili mi, yükleme işlemlerini etkileyecek mi?
Türkiye’de bir marka değişikliği dönemi için çok büyük bir operasyon yaptığımızı söylemek istiyorum. Bu süreçte, nakliye sürecinde kesintilerin olmamasını ve müşterilerimizin olumsuzluğundan kaçınmak için gerekli tüm önlemleri benimsedik.
Markanın dönüşümü ile tüm şubeler ve araçlar DHL ve -Commerce markası ve logo ile marka ve logo MNG kargo ile gerçekleşmeye başladı. MNG Kargo’nun 850’den fazla şubesi, bunların 7’si toplam 28 transfer merkezi, 14 bölgesel yön, 4.100’den fazla araç, 11.000’den fazla çalışan ve ticari ortak DHL e -ticaret markasına dayalı hizmetler sunacak.
Bu arada, nakliye süreci MNG Kargo’da olduğu gibi DHL e -ticaretinde aynı şekilde devam edecektir. Mal göndermek isteyenler, çevrimiçi gönderim sürecini çevrimiçi olarak tek çevrimiçi gönderim seçeneğiyle veya en yakın DHL e -ticaret şubesini ziyaret ederek gönderebileceklerdir. MNG kargo markası ile önceki gönderilerin izlenmesi artık DHL e -ticaret web sitesi aracılığıyla oluşturulacak ve yayınların durumundaki anında güncellemeler müşteriler tarafından kolayca izlenebilir.